Latest Post

Najib mengaku tidak bersalah, ikat jamin RM1juta Ringgit!


najib dibebaskan dengan ikat jamin 1 juta ringgit

Najib mengaku tidak bersalah, ikat jamin RM1juta Ringgit! | Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi pada tiga tuduhan "Criminal Breach of Trust" (CBT) dan salah satu penyalahgunaan kuasa ke atas dana berjumlah RM42 juta untuk SRC International Sdn Bhd.

Hakim Datuk Mohd Sofian Abd Razak kemudian menetapkan 19 hari, dari 18 Februari hingga 28 Feb, 2019, dari 4 mac - 8 Mac, 2019, dan dari 11 Mac hingga 15 Mac 2019, untuk perbicaraan.
Dia membenarkan Najib diikat jamin sebanyak RM1 juta dengan dua penjamin dan mengarahkan beliau menyerahkan dua dokumen perjalanannya ke mahkamah.

Hakim menetapkan 8 Ogos untuk pengurusan kes dan untuk mendengar permohonan resmi oleh Najib atas perintah untuk melarang media menerbitkan polemik atas merit dan tuduhan yang dihadapi olehnya.

Najib, yang berusia 65 tahun pada 23 Julai, dibawa ke Mahkamah Tinggi selepas kes itu dipindahkan dari Mahkamah Sesyen awal hari ini. Kesemua empat tuduhan dibacakan kepada Najib dan dia mengaku tidak bersalah terhadap semua pertuduhan tersebut.

Tiada ulasan