Latest Post

Lelaki ini jual tahi hidungnya dengan harga RM250K!

scammer kena troll

Lelaki ini jual tahi hidungnya dengan harga RM250K! | Bunyi macam pelik tapi inilah yang berlaku. Siapa yang kata tahi hidung tiada nilai? Hehehe. Yang sebenarnya, bukanlah lelaki ini menjual tahi hidungnya dengan harga RM250k! Tetapi dia telah “mempermainkan” seorang lelaki yang ingin menipunya atau lebih tepatnya lagi, SCAM! Kalau lihat pada susunan ayat lelaki scam ni, memang nampak indah! Rasanya mungkin sebab inilah ramai yang tertipu! Masukkan duit ke dalam akaun mereka, kemudian mereka hilang! Jadi, sentiasalah berhati-hati ya!

scammer kena troll

Ceritanya, pada awal perbualan mereka, si penjual dah dapat tahu yang orang yang bertanya ini adalah penipu! Jadi dia dengan sengaja merancakkan perbualan mereka untuk menipu si penjual ini semula. hehehe.

scammer kena troll

Si penjual dengan sengaja menyebut "item" yang dijual olehnya adalah Tahi hidung. Dan nampaknya si penipu ni belum betul-betul fasih lagi dengan bahasa malaysia, jadi terus terpedaya! Dah terang-teranglah nampak dia ni si penipu kan!

scammer kena troll

scammer kena troll

scammer kena troll

Lebih mengujakan, si penipu ni tawarkan RM200k! hanya untuk membeli tahi hidung penjual! hahaha. Harga sebiji rumah hanya untuk 2g of tahi hidung! Senangnya buat duit zaman sekarang ni!

scammer kena troll

scammer kena troll

scammer kena troll

Si penipu dah kena tipu! Tah mana punya no akaun si penjual bagi, tahu-tahu dia dah bankin! hahahaha. Nama akaun tu memang best! 

scammer kena troll

Nak dapatkan RM250k? eh! Kena bayar dulu RM550. Ala, baru RM550, nanti bila duit dah clear, bakal dapat RM250k tu!

scammer kena troll

Part last yang kami suka! Bab si penjual ni "basuh" si penipu. Dah tahun 2017 kan? Gunalah idea yang lebih moden! Bukan guna konsep yang sama macam tahun-tahun dulu. Tapi kan, kami bukan nak kata apa la, masih ramai sebenarnya yang tertipu dengan perkara-perkara macam ni. Tepuk dada, buka mata luas-luas dan jangan tertipu lagi ya!

Tiada ulasan